Scurt Istoric

MINI RO-MANIA !

Putin stiu ca atunci cand Romania s-a hotarat sa fabrice autoturisme, la sfarsitul anilor '60 , un colectiv format din ingineri si piloti de curse (din care se ii amintim doar pe Petre Cristea si Alexe de Vassal) au efectuat o serie de teste cu marci cum sunt: Alfa Romeo, Fiat si Austin. Dupa compararea rezultatelor obtinute verdictul a fost urmatorul : MINI este cea mai buna din marcile testate. Aceasta informatie ne-a fost confirmata de dl. Alexe de Vassal, membru de onoare al R.C.R., care si dupa mai bine de 35 de ani de la desfasurarea testului si-a reafirmat parerea ca MINI-ul era la acea ora cel mai bun automobil dintre cele testate. Conducerea de partid nu a agreat insa construirea unui automobil cu doua usi . Partea britanica nu a acceptat transferarea totala a licentelor in ceea ce priveste producerea de piese de schimb. Normal intrucat multe din subansamble erau achizitionate de la furnizori consacrati (de exemplu instalatia electrica LUCAS) fiind comune cu cele ale multor automobile britanice. Firesc ca nimeni nu dorea ca Romania sa produca piese pentru Jaguar sau Triumph de exemplu. Si astfel MINI nu a devenit “regele soselelor” din tara noastra. Din fericire ! MINI insa s-a produs sub licenta in Italia-INNOCENTI si Spania-AUTHI. Pana in '89 MINI nu a fost oficial importat. Dupa '89 un singur exemplar a fost adus de reprezentanta ROVER in Romania (achizitionat pentru sotia sa de dl. Michel Dumitrescu – in prezent distrus intr-un grav accident rutier). Este cel putin curios de ce importatorul roman a ignorat total includerea in oferta sa a modelului MINI. Asa cum spuneam MINI a ajuns in Romania fiind importat individual de diverse persoane fizice , in majoritatea cazurilor second-hand. In toamna anului 2001 a fost lansat noul MINI. Importatorul roman si-a dorit sa expuna la acest eveniment MINI-ul detinul de presedintele MINI CLUB ROMANIA, cotat ca exemplarul cel mai bine restaurat din prima serie (Mk I) existent in Romania, dar cum a oferit in schimb doar prestigiu , a fost refuzat, nu de alta dar nu facem acte de caritate pentru SRL-uri ! Intre timp directoarea de marketing care a tratat problema a fost pusa pe liber insa pentru noi gustul amar a ramas. Lansarile de acest gen se organizeaza cu bugete alocate de firma “mama” care sunt excelent “economisite” (intelegeti ce vreti) de importatorii romani.

Revenind la istoria “mioritica” a MINI-ului trebuie sa spunem ca personalitati precum Marcel Raducanu-fotbalist, Angelo Niculescu-antrenor al nationalei de fotbal, Cornel Caprita - pilot, Dan Coman – pilot au fost posesori de MINI-uri. Multe MINI-uri au fost importate de vaporenii constanteni, in anii ’70-’80 MINI-ul fiind o prezenta obisnuita pe starzile Constantei. Dupa 1989 la manifestarile interne destinate vehiculelor istorice au inceput sa participe si MINI-uri. Primii care au facut-o au fost Bogdan Coconoiu/Gabi Adam, echipaj care a participat la doua editii ale “Festivalului Masinilor de epoca Sinaia” (1996 si 1997 - Loc 3 in proba de indemanare) concurand pe un MORRIS MINI COOPER (1967). La editia a II –a a raliului international “CARPATI RETRO” echipajul Bogdan Coconoiu/Ingrid Teodorescu, concurand pe un AUSTIN MINI COOPER (1964), a ocupat locul II in Clasamentul General & Proba de indemanare si respectiv locul I in Clasamentul General & Proba de indemanare la Grupa A (sub 1300 cmc).

Infiintarea in cadrul R.C.R. a unei sectiei dedicate automobilelor MINI reprezinta un vis mai vechi al celor care-l indragesc.

MINI CLUB ROMANIA, primul club mono-marca infiintat oficial in tara, ii asteapta in randurile sale pe toti propietarii si indragostitii de MINI-uri. A inceput MINI-RO-MANIA !

documentatie.doc

Copyright © By Robert;